Medverka som partner

Ledande beslutsfattare och högaktuella diskussioner i en avslappnad och kreativ miljö

Med över 300 arrangemang om året och 20 års erfarenhet av branschen är vi experter på att utforma konferenser och events som attraherar marknadens beslutsfattare. Vi specialiserar oss på skräddarsydda lösningar och har arbetat med stora nordiska företag såväl som offentliga verksamheter. Som partner är din åsikt alltid prioriterad och ditt mål med ett event blir också vårt.

Vår marknadsavdelning genomför djupgående analyser för att identifiera relevanta personer inom målgruppen för att sedan, genom riktad marknadsföring, bearbeta de beslutsfattare som du värdesätter att nätverka och göra affärer med. I vår fyra månader långa marknadsföringskampanj använder vi oss av en rad olika mediekanaler samt telemarketing för att säkerställa att vi attraherar de beslutsfattare du vill träffa.

Vi är den enda nordiska eventarrangören som kan erbjuda en omfattande B-2-B-kunddatabas såväl som nationell medieexponering och annonsering i den utsträckning vi gör. Våra arrangemang är av högsta kvalité och det intressanta innehållet säkerställer att deltagarna prioriterar att stanna under hela konferensen. Det ger dig som partner möjlighet att delta i fördjupade diskussioner och knyta värdefulla kontakter med deltagarna.

Vi ser på varje projekt med nya ögon och tillsammans med dig kan vi skapa ett event och en marknadsföring som passar dig och din målgrupp. Om du vill veta mer om våra skräddarsydda lösningar eller har egna idéer som du vill diskutera är du välkommen att kontakta oss redan idag.

Medverka som partner

Var där dina kunder är! Ett event är ett effektivt sätt att nå din målgrupp personligen, men genom våra marknadskanaler når du dem även före och efter eventet. Vi berättar gärna mer om varför du ska välja våra event som din primära marknadsföringskanal.

Dynamiska program: Inför alla våra arrangemang utför vi omfattande research och våra projektledare är i ständig kontakt med ledande marknadsaktörer för att kartlägga vilken affärsinformation som efterfrågas inom din bransch. Vi kan på så sätt erbjuda strategisk omvärldsbevakning och säkerställa att ditt event tar upp de frågor som är viktigast just nu. Våra arrangemang innehåller alltid en bra mix av affärskritiska ämnen, strategiska teman och praktikfall med tid för nätverkande, diskussioner, affärsmöten och informella tillställningar.

Professionella talare: Våra talare är aldrig anställda av oss, utan vi väljer de som är mest relevanta för sammanhanget och efterfrågas av målgruppen. Genom åren har det inneburit att centrala beslutsfattare, internationella keynotes, ministrar, experter från ledande företag, trendsättare och andra nyckelpersoner talat på våra arrangemang. Vi inkluderar alltid ett stort antal praktikfall i programmen och våra deltagare kan därmed delta i interaktiva diskussioner genom verkliga ”business case”.

Nätverkande: Som regel utformar vi våra program med mycket utrymme för nätverkande i form av frukostmöten, lunchsittningar, rundabordsdiskussioner, workshops, mingel, middagar och privata möten. Vi erbjuder avslappnade situationer där du som partner kan nätverka med deltagarna på ett naturligt sätt.

1-2-1-möten: Som en integrerad del i ett framgångsrikt event, erbjuds du att vara värd för särskilt anordnade gruppdiskussioner under konferensdagarna. Som partner har du även möjlighet till enskilda möten med utvalda deltagare och våra förbokade möten tillhör våra mest uppskattade tjänster.

Målgrupper: Vår B-2-B-kunddatabas tillhör de största i Norden, vilket ger oss möjlighet att kommunicera med utvalda målgrupper för våra event. Vi definierar alltid de viktigaste beslutsfattarna och företagen tillsammans med dig som partner för att säkerställa att du träffar de personer som är viktiga för dig. Under de flesta av våra konferenser betalar deltagarna en deltagaravgift vilket innebär att de både har investeringskraft och ett stort intresse för programinnehållet och dig som partner.

Marknadsföring: Under våra fyra månader långa marknadsförningskampanjer nås en omfattande del av målgruppen genom annonsering, men budskapen kommuniceras även mer djupgående genom direktmarknadsföring. För att öka räckvidden använder vi även tillgängliga mediekanaler inom koncernen: Affärsvärlden, Ny Teknik, Dagens Media, Arbetarskydd och Lag & Avtal.

Kostnadseffektivt: Våra event är designade för att på ett enkelt men effektivt sätt erbjuda dig kostnadseffektiva lösningar. Tillskillnad från vanliga möten samlas flera potentiella kunder under samma tak och som bonus får du får veckovis medieexponering. Hur du än väljer att räkna på avkastningen av din investering kommer du snabbt att inse att våra event är att mycket effektivt sätt att nå dina mål.

Lokaler: De flesta av våra arrangemang hålls i centrala Stockholm. Vi har omsorgsfullt valt lokaler som erbjuder konferensutrustning av högsta kvalité, bra möjlighet för utställning och nätverkande. Vår egen personal finns alltid till hands både innan, under och efter arrangemanget för att svara på frågor och säkerställa att du har allt du behöver. 

Arrangörsalternativ: Vi arrangerar konferenser och events under hela 15 varumärken i Norden. I vårt Business Exchange-koncept utvärderar vi tillsammans med dig som partner vilket av våra varumärken som passar dig bäst för att attrahera den målgrupp som du vill träffa. Du kan välja att använda ditt eget företag som arrangör, vårt objektiva och internationella varumärke FYI - For Your Information - eller någon av affärstidningarna inom Talentum-koncernen. Ett bredare utbud av varumärken blir svårt att hitta hos någon annan eventarrangör!

Nordiskt utbud: Vårt marknadsledande koncept Leading Events finner du i fler nordiska huvudstäder än tidigare, och under 2012 arrangerar vi över 20 event i Stockholm, Köpenhamn och Helsingfors. Om ditt företag är intresserade av en pan-nordisk närvaro passar vår Leading Events-portfölj er perfekt. Om du vill veta mer om våra nordiska event klicka här »

Är du intresserad av partnerskap kontakta gärna vårt försäljningsteam »